onda rygg

Bianca är 5 månader och 2 dagar idag, hennes första tand har kommit upp så man ser den och känner den! För två dagar kände jag att det var vasst när hon tuggade på mitt finger, men nu känner jag den bara man drar lätt med fingret på stället. Lilla tjejen, inte konstigt du har vart så ledsen ett par kvällar nu...

Igår fick vi besök av min bror och hans lilla familj! Så mysigt att ha dem här, blir inte så ofta man ses, så man försöker ta vara på var minut! Önskar vi kunde ses oftare! Elma är så duktig, äter själv, knatar runt, babblar massor och är helt underbart go och jätte snäll mot Bianca också! Så himla söt, fasters lilla Elma! Önskar jag kunde kramas med dig oftare!!
I helgen åker vi till Gränna, vi har bokat en sommarstuga där för en vecka. Då blir det massa mys, Astrid Lindgrens Värld, Sola, Visingsö, äta polkagrisar, och kanske lyxa till det med ett glas rött på kvällskvisten...?? Låter som semester. Jag längtar, kommer vara en mycket speciell vecka för oss!
På Fredag är det Lillans fem månaders vaccin. Är det vanligt att dem blir dåliga av den? Barn är olika, men hur reagerade ditt? Det är babysim på Lördag morgon, och den skulle jag inte vilja att vi missar. Plus att på söndag ska vi åka till Gränna, men SÅ dålig kan hon väl inte bli så att vi inte kan åka? Nej, det tror jag faktiskt inte...
Hur är det egentligen med saker o ting...?? Hör man av sig varannan gång? Eller räcker det med att den andra säger, jag ringer dig sen? Ska man vänta då med att ringa fast det snart gått två veckor?? Jag är absolut inte sur eller irriterad, bara vill ju inte vara den som tjatar o ringer när den andra säger, jag ringer upp dig... Hmm, jag kanske har gjort eller sagt nåt så den inte vill prata med mig-tankarna blir många... Hur hade du gjort?
Nu ska hjärtat mitt få massage för sin onda rygg, stackars min Älskling!
Mamma, Jag & Bianca- tre generationer-
Från när dem var här för några veckor sen
Ha en fortsatt trevlig Onsdag Alla!!
XoXo

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej vännen! Låter som ni har det bra, riktigt mysiga semesterplaner! Och mycket som händer med lilla (inte så liten längre) Bianca. Stort i en mammas liv med första tanden. :) Det där med att fokl inte hör av sik känner jag igen. I början reagerade jag lite som du. Nu frågar jag rakt ut varför dom säger att dom ska ringa om dom ändå inte gör det. Oftast blir det ett bra resultat, dom skärper sig. Eller så slutar det ibland med vänskap som rinner ut i sanden. Men då var det antagligen ändå inte värt det! (den vänskapen alltså) Hoppas du hittar ett sätt som funkar, för det är inte roligt att känna sig bortglömd... Kan tillägga att jag antagligen också glömt att höra av mig någon gång (det hör inte till vanligheten, men man är ju bara människa) och då hoppas jag att personen i fråga vågar ta det med mig. Puss på dig!

2011-07-13 @ 22:02:30
Postat av: Biancas Mamma

Hej Vännen! Ja denna semester är verkligen efterlängtad, tror den blir riktigt uppskattad av Alexander också! Ska bli SÅ mysigt! Hihih, eller så blir det bara kaos, hahaha! ;) Tack för orden, ska ta med mig det. Alla kan vi glömma ;) Som sagt, vi är inte mer än människor! Ska tillägga Lollo, att jag har aldrig känt mig bortglömd av dig-Tack! Stor kram till dig!

2011-07-14 @ 07:37:28
URL: http://rickitickis.blogg.se/riikkas
Postat av: amanda

Tack så jättemycket för mysigt besök hos er. Bianca har blivit så stor och hon är alltför söt! Kram på er

2011-07-14 @ 15:23:40
URL: http://minasmaojag.wordpress.com
Postat av: Biancas Mamma

Hej Amanda! Så lite så, så kul att ha besök! Vi är så glada att hon var så glad när ni var här, hon avgudar redan Elma! :) Hihi- så söta tillsammans! Tack för fina ord! Ses snart igen!! :) Kram

2011-07-14 @ 19:40:21
URL: http://rickitickis.blogg.se/riikkas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0