Repris, i väntan på Del II

Tänkte dela med mig lite av våran förlossningsberättelse. Har tänkt att jag delar upp den i flera delar, då jag inte riktigt har tid att sitta o skriva allt rakt av ;)
För er som är intresserade, nyfikna eller bara har tråkigt.... Enjoy!
*Lördag morgon 5 Februari
S.P lossna
*Söndag morgon 6 Februari ca. 04.00
Värkarna började, höll i sig hela dagen. Väldigt oregelbundet. Längsta pausen var upp till 15-20 min, endast ett fåtal gånger under dagen. Annars låg det på 4-8 min mellanrum!  Åkte på koll runt 20.00, för oregelbundna värkar, men öppen 1,5 cm, Cervix utplånad, fick åka hem igen runt 22.00. Fick två "starkare" alvedon med mig, kunde sova under natten nga timmar.
Värkar fortsatte oregelbundet fram till Onsdag kväll, orkade inte vara hemma längre. Hade haft och hade väldigt ont! Sovit endast 6 timmar sen Måndag morgon. Väldigt trött!
*Onsdag 9 Februari runt 19.00
Åkte återigen in igen till Karlskoga Lasarett. Fortfarande bara öppen 1,5-2 cm! Extremt frustrerande... Jag och min Älskling fick ett rum. För att få stanna över natten. Jag fick Bricanyl och nån värktablett för att kunna få sova lite. Skulle ses vad som skulle göras under Torsdagen. Doktorn kommer då på morgonen. Vi sov mellan ca 22-04. Vaknade av en värk, kallade på sköterska, skulle få morfin om det blev värre. Somnade om till 07.40, värkar igen, men tänkte att nu behöver jag ingen morfin, ska ju få träffa Doktorn snart.
*Torsdag 10 Februari runt 09.00
Duschat, ätit frukost, med värkar. Fått rum 3 på förlossningen, vi får träffa Doktor Gottlieb. Vid ultraljud konstateras det att det är nästan inget fostervatten kvar och det är kalk på moderkakan. Inte jätte bra kombination, tydligen! Doktorn bestämmer att det är Dags att bli igångsatt! Yikes!!! Bäbis på G!!
Fortsättning Följer......................
Då jag pratat med Karlskoga förlossningen igår på telefon om att min Journal fortfarande inte dykt upp, snart fem månader senare!!! Så skickade dem den äntligen igår.....
Snart kommer Del II -Håll Ut-
Xo Xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0